יום רביעי, 18 ביולי 2012

לחמנייה מעניינת


נעלמתי לתקופה, אני מודה. למרות זאת, אני יכולה לספר שבזמן הזה אפיתי, בישלתי, טיגנתי, למדתי וחוויתי טעמים חדשים.
אני כאן שוב. להמשיך לשתף ולהסביר.

את העובדה שאני אוהבת מאפים אתם כבר יודעים. כבר מס' פוסטים אני מזכירה את אותו בצק פוקצ'ה בסיסי שעובר איתי המון חוויות במטבח. כשהגעתי למצב בו אין לי צורך להציץ בספר הבישול כדי לבדוק את המתכון – ואני יכולה לאלתר איתו (ממש מעט, מבטיחה) הבנתי, שבעצם, אפשר להכין איתו הכל.
הפעם, החלטתי לפנק אותנו ואת האורחים.

העובדה שהיום היה 'יום האוטובוס' שלי, אפילו עזרה. בדרך הביתה, עצרתי במכולת השכונתית (אם אפשר לקרוא כך לאחד הסניפים היותר גדולים של AM-PM) והסתובבתי בין המדפים. אני יודעת שכך מתחיל כמעט כל רעיון חדש. ידעתי, שבא לי להכין לחמניות ממולאות ועוד משהו.
לסל הקניות נכנסו אחר כבוד, בצלים וגבינות (חצילים היו בבית).
התפחתי את הבצק (מבעוד מועד) והלכתי לעיסוקי האחרים.
לבסוף, התקבלו שני סוגי לחמניות וככר אחר רגילה.

לחמניות ממולאות בצל מטוגן וגבינה מלוחה
בצק פוקצ'ה בסיסי
למילוי
בצל חתוך לחצאי עיגולים
חמוציות
קוביות קטנות של גבינה מלוחה

לטגן את הבצל עד להשחמה (להיזהר לא לשרוף), להעביר לכלי ולהמתין לקרור.
להוסיף חופן חמוציות ואת הגבינה המלוחה ולערבב.
לקרוץ מהבצק עיגולים ולרדד למשטח דק. להניח את המילית במרכז ולסגור את הקצוות.
להניח על תבנית (עם נייר אפייה) כשקצוות הבצק בתחתית.
למרוח מעט שמן ושומשום/קצח לקישוט.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום גבוה (200 מעלות)

תיבות בצק ממולאות חצילים
בצק פוקצ'ה בסיסי
למילוי
בצל חתוך לחצאי עיגולים
חציל מקולף חתוך לקוביות קטנות

לטגן את הבצל עד להשחמה (להיזהר לא לשרוף), להוסיף את קוביות החצילים. לחרוך מעט את החציל ולהוסיף מעט מים.
לתבל לפי הטעם
להנמיך את האש ולהמשיך לבשל עד שהחציל מוכן
לקרוץ מהבצק עיגולים ולרדד למשטח דק. את עיגול הבצק להכניס לתבנית מאפינס משומנת מעט כך שתהיה כמו כוס. לתוכה, להכניס את מילית החצילים כך שנקבל דפנות בצק ומילוי במרכז.
לקישוט אפשר לפזר מעט שומשום.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום גבוה (200 מעלות)

את כל זה הגשתי עם סלט חצילים (הום מייד) וצלחת גבינות.
לא היו תלונות.


בתאבון

2 תגובות:

טליוש אמר/ה...

איך יהיו תלונות, איך ????? מדהימה :-)

נטע אמר/ה...

נראה טוב :-)
צריך לנסות שילוב של גבינה צהובה וזיתים בלחמניות. נראה לי שזה גם יכול להיות להיט