יום שני, 27 בדצמבר 2010

כמה מהיר, ככה טעים (ומתוק)


כבר הזכרתי בעבר עד כמה אני אוהבת מתוקים. עבורי, מתוק הוא ה'קומפורט פוד' האולטימטיבי (שלא תטעו, גם בורקס חם ממולא גבינה או חצילים, יעשו עבודה טובה להרגיע את נפשי).
בשבוע שעבר, חברה חגגה יומולדת. כיאה לחברה טובה התנדבתי להכין את העוגה. רציתי להכין משהו מיוחד, שווה כזה, שיהיה אחר. כבר די מיציתי את 'עוגת הגבינה פירורים' (למרות שתמיד נותנים עליה קומפלימנטים), גם לא רציתי עוגת שוקולד (מהרגע שנולדים ילדים, עוגת שוקולד הופכת שלהם). מאידך, ידעתי שהרבה זמן לא יהיה לי בגלל משימות אחרות ('קצת' יותר מדי משימות) שלקחתי על עצמי (כנראה ששכחתי שיש רק 24 שעות ביממה).
פניתי לחבר שלי, גוגל, ובעזרתו מצאתי אותה. עוגה מצוינת ושווה במיוחד. אחרי שינויים קלים, אני יכולה לומר שהוספתי אותה בשמחה לארסנל שלי.

עוגה שווה במיוחד
העוגה בנויה משלוש שכבות (חום/לבן/חום).
שכבה ראשונה:
6 ביצים
שליש כוס סוכר
אינסטנט פודינג שוקולד
  • מחממים תנור לחום בינוני
  • מקציפים את החלבונים עם הסוכר
  • מוסיפים בזהירות את החלמונים והאינסטנט פודינג (רק האבקה)
  • שמים בתבנית אופים בחום בינוני 25 דקות

שכבה שנייה:
שמנת לקצפת
אינסטנט פודינג וניל
חלב
  • להקציף את הקצפת לקצפת יציבה ולהוסיף את הפודינג ומעט חלב
  • לאחר שהשכבה התחתונה מתקררת, להניח את הקצפת מעל

שכבה שלישית:
5 כפות סוכר
5 כפות חלב
4 כפות קקאו
50 גר´ שוקולד
50 גר´ חמאה
  • להמיס יחד על אש נמוכה ולהמתין שיתקרר מעט
  • לפזר מעל הקצפת בזהירות רבה (להיזהר לא למרוח כדי לא לערבב עם הקצפת)


למען האמת, הרגשתי שיצא טעים. למרות זאת קצת חששתי.
כשחתכתי, נראו 3 השכבות בתפארתן (להבא, בא לי לנסות לאפות בכלים אישיים ושקופים).
אחת הטועמות אמרה שמזכיר לה קרמבו ללא ביסקוויט. לי זה פשוט היה טעים ואורירי.

+++

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נשמע מדהים
נראה לי שאני אאמץ לטובת חגיגות יום ההולדת המאוחרות של ישראל ;-)

אנונימי אמר/ה...

נשמע טוב יקירתי... גם מתאימה לפסח :-)

נשיקות, מירה

AnaFood אמר/ה...

חגיגות זה תמיד טוב :)

מירה, על פסח לא חשבתי .. רעיון מצוין.

שתהיה שבת שלום.