יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

הבטחתי, ולכן אקים


מס' ימים לפני ראש השנה הבנתי, שאם אני היא המארחת כדאי שאתחיל עם קניית המצרכים ואפילו כדאי שאתחיל עם תכנן האירוח. אמא שלי, אלופת הרשימות, הכינה כמה כאלה, גם עבורי, אבל השגרה … אוי לשגרה השואבת.
לא היה לי זמן אפילו להקשיב לרשימה המוכנה.

ביום ראשון האחרון (שלושה ימים לפני החג) החלטתי שמספיק. ארוחת החג מספיק חשובה כדי שאשב רגע, אנוח מהמרוץ (אלק אנוח, על מי אני עובדת?) ואתחיל לתכנן, אחרת… נאכל פיצות ונקניקיות (חלק מהנוכחים בארוחה היו יכולים להיות דווקא מאוד מרוצים).

בדקתי אילו נתחים יש, והפור נפל על נתח יפה, קילו וחצי של פילה מדומה טרי.
ידעתי שאתחיל את ההכנה ערב קודם, והתכנית הייתה למצוא מתכון שיהיה נוח להכין בסיר (כדי לא לתפוס את התנור בתבנית גדולה. ידעתי שיהיה המון לחמם).
פתחתי את המקרר, הוצאתי מצרכים, שפכתי יין (הרבה יין) בישלתי, הפכתי, סגרתי. יצא מצוין.


פילה מדומה ביין ותפוחים
נתח טרי של פילה מדומה
הרבה בצל חתוך לרצועות עבות
מעט שום
תפוחי עץ סמיט חתוכים לקוביות (לא מאוד גדולות)
יין אדום
סוכר חום
רכז רימונים
מלח/פלפל גרוס

בסיר גדול, לסגור את הבשר מכל הכיוונים בשמן זית. להוציא ולהניח בצד.
להוסיף מעט שמן ולטגן את הבצל, כששקוף לגמרי להוסיף את השום.
להחזיר את נתח הבשר.
להוסיף את תפוחי העץ.
לשפוך את היין ורכז הרימונים. הנוזלים צריכים לכסות את הבשר.
להביא לרתיחה ולהנמיך. לטעום ולתבל לפי הצורך.
לבשל לפחות שעתיים יום קודם להגשה. מדי פעם להפוך את הבשר בנוזלים.
ביום ההגשה, כשהבשר עדיין קר, לפרוס לפרוסות בעובי 1 ס"מ ולהחזיר לסיר. להרתיח, ולהמשיך על אש נמוכה לעוד כמעט שעה ולהגיש.

הולך מצוין ליד אורז לבן. ניתן לשדרג את האורז עם פירות יבשים, בצל מטוגן, שומשום וככל שעולה על רוחכם.

למחרת האירוח, שמרתי את הרוטב בקופסא (יוצא ה-מון רוטב) ובפריזר. אני בטוחה שאני אחשוב על משהו להכין עם זה.

מומלץ +++

אין תגובות: