יום שבת, 16 באפריל 2011

פסח ראשון בהרכב חסר


כפי שכבר סיפרתי בעבר, המסורת המשפחתית שלנו מורכבת מהרבה מתכונים ומאכלים, בנוסף לסיפורים/טיולים וחוויות משפחתיות רגילות. כשגרנו בקנדה, נפלה בחלקי הזכות לקבל את כל המתכונים המסורתיים של החגים, כדי ששולחן החג שלנו לא יהיה חסר. עלי הגפן, קציצות הפרסה, הסלטים וכו'.

מאז שחזרנו, לפני שנתיים, את החגים רובם אנחנו חוגגים בביתנו, באירוח של משפחה קרובה – משני הצדדים – גם מהצד של החתן, וגם מהצד של הכלה. אך, את המסורת אמא שלי בשלה (את המאכלים המסורתיים, הדור המבוגר מכין).
השנה, יהיה לנו כיסא ריק – חוץ מזה זה של אליהו.
לאור זה, תפקיד האוכל המסורתי הגיע אלי. קשה לי – טרי לי – מוזר לי.

הוצאתי את הרשימות הישנות שלי, אלה שהיא הכתיבה לי דרך הטלפון – באותן 8 שנים, כשהיינו רחוקים. עם הטיפים והרעיונות. הכנתי רשימה חדשה (לא מסודרת כבכל שנה) ותכננתי בדיוק מה להכין.
את עלי הגפן הורדתי מהתפריט, והבטחתי לעצמי שבראש השנה הם יעמדו – בשיא תפארתם וגלגולם במרכז השולחן.

אז מה יהיה לנו:
על השולחן תהיה צלחת הסדר – לנשנושים של עד הארוחה, עם קריאת ההגדה

נפתח את הארוחה במרק עוף צח עם קניידלעך

שוקי עוף ברוטב סילאן וצימוקים
קבבונים
קציצות פרסה (אם אצליח למצוא פרסה אצל הירקן)
פילה ברוטב תמרים וערמונים (מתכון בהמשך)
אורז לבן
בטטות בתנור
שעועית ירוקה מוקפצת עם שומשום

ירקות קלויים (פלפלים, קישואים, חצילים)
סלט ירקות



פילה מדומה בתמרים וערמונים
פילה מדומה טרי
יין אדום
ציר מרק עוף
תמרים מגולענים
ערמונים
עלי דפנה
מלח/פלפל

לפזר על נתח הבשר מלח/פלפל ומעט שמן זית, ולעסות היטב. להניח על תבנית פסים מחוממת היטב (בחום גבוה) ולסגור היטב מכל הכיוונים. בסיום, להניח על צלחת בצד 'לנוח'.
בסיר רחב: מעט שמן זית, תמרים מגולענים ויין אדום – להפריד את עיסת התמרים לתוך היין.
להוסיף ציר מרק עוף (ביתי), ומס' עלי דפנה. לתבל במלח/פלפל.
לבשל על אש נמוכה למס' שעות.
עדיף להכין יום קודם, ולפני ההגשה לפרוס את הבשר לתוך הרוטב. לחמם, ולהגיש ליד אורז לבן.

נראה פיגוז ++, את הטעם נבדוק בליל הסדר



3 תגובות:

Mira's place אמר/ה...

נשמע מעולה יקירתי.

כבר מתגעגעת!

גדולה אמר/ה...

ריגש אותי,ענת,לקרוא על אמך ,תרומתה וחסרונה .זכיתי להכיר אותה והיא היתה מיוחדת במינה.

AnaFood אמר/ה...

תודה לך גדולה